miercuri, 9 martie 2011


Mă vor uita...

Mă vor uita, după trei zile, crinii
Pe care eu i-am ne-uitat în veac
Şi i-am sfinţit în Inima Luminii
Ca inima-ntristată s-aibă leac…

Mă va uita şi lacrima din valuri
Ce mi-a gustat străine depărtări,
Castele de nisip surpa-vor maluri
Ştiindu-mă că-s dincolo de zări…

Mă vor uita şi ploile de vară
Amirosind a fân abia cosit,
Prietenii de joacă de la ţară
Ce visele de prunc mi-au irosit…

Mă vor uita vecerniile-n schituri
De carne sau de piatră sau de lemn,
Eresuri vechi, contemporane mituri
Pe care-am înfierat al Tainei Semn…

Mă vor uita şi fluturii odată,
Ba chiar şi curcubeul vreunei minţi
Şi stelele şi luna mea prădată
De razele-i, pe treizeci de arginţi…

Mă vor uita tăceri înlăcrimate
În vreun apus înfiorat de vers,
Eternul circ al feţelor grimate
Îşi va urma netulburatu-i mers…

Mă vor uita cioplitele-mi icoane“
Şi „îngerii“ ce-aripile mi-au rupt
Şi-acei ce-adânc în trup şi-n duh piroane
Mi-au dăruit, din moarte să mă-nfrupt…

Mă vor uita şi nenăscuţii, Doamne,
Şi cei ce înspre Tine le-am fost punţi
Şi veri şi primăveri şi ierni şi toamne,
Păduri şi fiare, munţii cei cărunţi…

Mă vor uita, chiar de-am ţâşnit izvoare
De Apă Vie, vase de pământ,
Că totu-n lumea asta trecătoare
Deşertăciune-i şi vânat de vânt…

Într-un târziu, când arsă-i lumânarea
Şi-a dragostei de mamă pentru fiu,
Mă va uita până şi ea, Uitarea…
Şi-abia atunci mă voi întoarce, Viu!

                                                                                        duminică, 15 august 2010
   Adormirea Maicii Domnului

Această poezie face parte
din volumul meu de debut 
intitulat "Vecernie"
şi apărut la Editura Platytera, 2011.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu